
Podle aktuálního průzkumu* Perfect Crowd pro Allegro se letošní vánoční sezona silně ovlivněna umělou inteligencí a online prostředím. Až 68 % Čechů využívá nebo plánuje využít AI při výběru dárků, přičemž nejčastěji ji oceňují mladí lidé ve věku 18 až 24 let. Otevřenost k umělé inteligenci však roste i u starších nakupujících, 37 % respondentů ve věku mezi 55 až 65 let uvedlo, že ji chce v budoucnu při hledání inspirace vyzkoušet. Jen dvě procenta lidí přitom uvedlo, že AI vůbec nezná.
Vánoční nákupy se přesouvají do online prostředí rychleji, než jsme ještě před pár lety čekali. Lidé dnes kombinují různé zdroje inspirace, od doporučení algoritmů až po obsah na sociálních sítích, a rozhodují se mnohem flexibilněji. Digitální nástroje se stávají přirozenou součástí toho, jak vybíráme dárky,
říká Monika Brichtová z Allegro.cz.

*Průzkumy pro Allegro provedla výzkumná agentura Perfect Crowd v srpnu 2025 na reprezentativním vzorku 1 012 respondentů z České republiky a v listopadu 2025 na reprezentativním vzorku 1 011 respondentů z České republiky.
**Nabídka platí pouze pro vybrané uživatele a trvá do 14. 1. 2026.
