Domovská stránkaNovinkyTiskové zprávyKontaktPodklady pro média EN
Blíží se vrchol nákupní sezony. Pětina Čechů plánuje utratit přes 10 tisíc

Po celý listopad nabídne Allegro.cz slevy až 50 % napříč všemi kategoriemi.

Podle dat Asociace pro elektronickou komerci, česká e-commerce loni meziročně vzrostla o 5 % a i letos má našlápnuto k rekordní sezóně. Ukazuje to průzkum agentury Perfect Crowd* pro online tržiště Allegro, který zkoumal nákupní chování Čechů v období od Black Friday až po Vánoce.
Původně americký „nákupní svátek“ Black Friday se už pevně usadil i na českém trhu. Podle dat Allegra plánují tři čtvrtiny Čechů během Black Friday nakupovat nebo o tom alespoň uvažují. Každý pátý chce utratit více než 10 000 Kč nebo limit vůbec nemá. Většina lidí zároveň využívá listopadové slevy i k nákupu vánočních dárků.
Pozornost se přitom přesouvá hlavně do online prostředí. Více než tři čtvrtiny dotázaných uvedly, že budou hledat výhodné nabídky na internetu, často právě na online tržištích, kde mohou porovnat ceny od více prodejců na jednom místě.

Zákazníci očekávají výrazné slevy

Češi se nespokojí s jen tak ledajakou slevou, dvě třetiny lidí očekávají zlevnění alespoň o 30 %, a každý druhý nakoupí teprve tehdy, když sleva přesáhne 50 %.

Z dat je jasně vidět, že Češi jsou velmi citliví na cenu: pro 74 % zákazníků je právě cena a výše slevy hlavním faktorem při výběru e-shopu. Na druhém místě je důvěryhodnost obchodu. Bohužel to zároveň znamená větší riziko podvodných prodejců, které se v předvánočním shonu objevují častěji. Doporučujeme proto vždy zkontrolovat, odkud nakupujete, a volit pouze ověřené prodejce,

říká Monika Brichtová z Allegro.cz.

Citlivost na cenu ovlivňuje i způsob placení. Češi stále častěji hledají způsoby, jak své nákupy rozložit a přitom nepřijít o slevy. Prodejci, včetně online tržiště Allegro.cz, i proto nabízí například odložené platby.

Allegro.cz díky spolupráci s Twistem spojuje to nejlepší z obou světů, široký výběr a chytré platby. Díky možnosti ‚Plať po třetinách‘ zákazníci rozloží větší nákupy do tří splátek bez stresu. Obliba této platební metody rychle roste. Meziročně přibylo o třetinu více zákazníků s platbami na třetinu, obrat se zvýšil o 65 % a více než pětina (22 %) lidí tuto možnost využila úplně poprvé. Zákazníci Twista často nakupují právě na tržištích, kde Allegro patří mezi nejsilnější hráče v Česku a očekáváme, že tomu nebude jinak ani během Black Friday,

dodává Martin Šťastný, Head of Sales and Business Development společnosti Twisto.

Největší zájem je o elektroniku

Na co Češi čekají až do Black Friday? Nejčastěji na elektroniku, především tedy na mobilní telefony, televize a notebooky, které plánuje koupit se slevou 46 % respondentů. Na druhém místě (35 %) jsou malé domácí spotřebiče, móda a obuv. Přibližně každý pátý zákazník ale nakupuje podle aktuálních potřeb, bez ohledu na slevy.
Češi zároveň deklarují, že nechtějí nechávat vánoční dárky na poslední chvíli, téměř pětina je kupuje průběžně během roku, zatímco 31 % začíná právě v listopadu během Black Friday.
Infografika_Black_Friday_CZ_pdf_v3 (1).png

Impulzivní nákupy zůstávají časté

Slevové akce ale zároveň spouštějí spontánní a často i zbytečné nákupy, až 52 % Čechů přiznává, že během slev koupí něco, co vůbec neměli v plánu a ani nepotřebují.

Emoce v nakupování hrají velkou roli. Každá další sleva zvyšuje pokušení přidat do košíku ještě ‘něco navíc’. Proto je dobré mít dopředu jasno, co skutečně potřebujete, a nenechat se unést atmosférou Black Friday. I během slev se dá nakupovat chytře a zodpovědně,

doplňuje Monika Brichtová z Allegro.cz.

Letos budou mít zákazníci více času na plánování nákupů, Black Friday na Allegro.cz začne už 3. listopadu a potrvá celý měsíc. Slevy až 50 % pokryjí všechny kategorie, od populární elektroniky přes domácí potřeby a hračky až po módu a vánoční dekorace. Black Friday na Allegro.cz je otevřen všem, nejen uživatelům programu Smart!. Vyplatí se ho však vyzkoušet, jelikož nabízí doručení i vrácení zdarma. Nyní navíc s možností bezplatného zkušebního období nebo ročním členstvím za poloviční cenu**. Více informací najdete na allegro.cz/smart.
core I_2880x1440_external (4).jpg

* Průzkum pro Allegro provedla výzkumná agentura Perfect Crowd v srpnu 2025 na reprezentativním vzorku 1 012 respondentů z České republiky.
** Nabídka platí pouze pro vybrané zákazníky do 14. 1. 2026.

Soubory cookie používáme, abychom vám umožnili používat naše webové stránky a abychom mohli zpracovávat analytické informace.

Pokud s používáním analytických souborů cookie nesouhlasíte, klikněte na tlačítko „Nesouhlasím“.
Váš souhlas je dobrovolný. Můžete ho kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení souborů cookie. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.

Více informací najdete v Zásadách používání souborů cookie.
Zpět
Nastavte souhlasy
Soubory cookie a související technologie (dále jen „soubory cookie“) používáme, abychom vám umožnili používat naše webové stránky a abychom mohli zpracovávat analytické informace.
Níže uvádíme podrobnosti o jednotlivých kategoriích souborů cookie. Můžete povolit jen některé nebo všechny soubory cookie nebo je odmítnout, s výjimkou nezbytných souborů cookie. Ty jsou nutné k zajištění základních funkcí webových stránek.
Používání nezbytných souborů cookie (vždy aktivní)
Soubory cookie nezbytné pro správné fungování webových stránek. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a není možné je zakázat.
Funkční soubory cookie
Funkční soubory cookie si pamatují vaše volby a díky tomu vám můžeme nabízet služby, které lépe odpovídají vašim preferencím. Používají se také při průzkumech.
Analytické soubory cookie
Analytické soubory cookie měří počet návštěv a shromažďují informace o zdrojích návštěvnosti. Používáme je ke zlepšení fungování platformy Allegro. Pomáhají nám zjistit, které stránky jsou nejoblíbenější nebo jak se na naší platformě pohybujete. Pokud souhlas s těmito soubory cookie neudělíte, nijak to neovlivní fungování stránek.
Marketingové soubory cookie
Marketingové (reklamní) soubory cookie nám umožňují zobrazovat vám reklamy, které lépe odpovídají vašim zájmům a potřebám a zároveň jsou hodnotné pro vydavatele a inzerenty. Slouží také k zobrazování reklam na jiných stránkách. Neudělení souhlasu nemá vliv na fungování stránek.