Domovská stránkaNovinkyTiskové zprávyKontaktPodklady pro média EN
Allegro zrychluje růst a upevňuje pozici i na českém trhu – počet zákazníků se meziročně zvýšil o 60 %

Nejdůležitější finanční údaje

  • Ve 2. čtvrtletí Allegro zaznamenalo v Polsku meziroční růst tržeb o 18,1 % a hrubé hodnoty zbží (GMV) o 9,8 %
  • Upravený EBITDA v Polsku ztrojnásobil tempo růstu z 1. čtvrtletí, což vedlo ke zlepšení marží a snížení zadlužení.
  • Počet aktivních nakupujících meziročně vzrostl o 840 tisíc a celkově dosáhl 21,1 milionu. Průměrné roční útraty zákazníků rostly napříč regionem a v Polsku dosáhly 4 200 PLN.
  • Na mezinárodních trzích Allegro zvýšilo GMV i počet aktivních nakupujících o zhruba 60 %. Tržby se zdvojnásobily a poprvé meziročně vzrostl i upravený EBITDA.
Aktuality z Polska

Allegro zůstává v Polsku e-commerce jedničkou. GMV zde zrychlilo meziroční růst téměř na 10 %. Kategorie Supermarket a Zdraví & Krása spolu s prodejem často nakupovaných položek rostly dvakrát rychleji, což vedlo k celkovému nárůstu počtu prodaných položek o 11,4 % meziročně.

Tržby rostly téměř dvojnásobným tempem oproti GMV, a to díky reklamě a březnovým změnám spolufinancování, což posílilo meziroční růst upraveného EBITDA o 14,2 % a zároveň zjednodušilo strukturu poplatků pro prodejce. Na Allegru značky nadále spouštějí oficiální distribuce zboží a zakládají zde své vlastní obchody. Efekt sněhové koule propojuje tisíce obchodníků s miliony nakupujících.

Počet aktivních nakupujících dosáhl v Polsku 15,2 milionu a jejich průměrná útrata vzrostla o 8 % meziročně. Doplňkové služby Allegra zvyšují loajalitu i aktivitu zákazníků. Více než 6 milionů předplatitelů v rámci programu Allegro Smart! utrácí v průměru 4,5krát více než běžní uživatelé, zatímco přes Allegro Pay prošlo 15,3 % polského GMV. Součástí všech iniciativ Allegra se postupně stává AI – platforma už dnes využívá řadu modelů a nástrojů, které zlepšují zákaznickou zkušenost a promítají technologické know-how přímo do obchodních výsledků.

Allegro Delivery nyní nabízí zákazníkům jedinečnou síť přibližně 33 000 výdejních boxů a více než 37 000 výdejních míst po celé zemi (včetně One Boxů, Orlen Paczka, DHL a nově také DPD, které se aktuálně zapojuje). Program řídí 34 % doručení Allegra a dál roste – Allegro One plánuje do konce roku dosáhnout 8 000 One Boxů, což je o 1 000 více, než se původně plánovalo. Zákazníci to oceňují, protože Allegro Delivery jim rozšiřuje možnosti doručení, které mohou pohodlně spravovat v jediné aplikaci Allegro.
Aktuality mimo polský trh

Na nových trzích GMV vzrostlo meziročně o 61 % a tržby se zdvojnásobily. Obchodníci vítají možnost prodeje do zahraničí i podporu jejich viditelnosti a výkonu. Popularita tržiště Allegro roste i mezi zákazníky.

Počet aktivních kupujících na zahraničních trzích Allegra v Česku, na Slovensku a v Maďarsku dosáhl 3,9 milionu, přičemž uživatelů Smart! je už přes 1 milion – obojí meziročně vzrostlo o zhruba 60 %. Podíl nákupů přes mobilní aplikaci na celkovém GMV vzrostl na více než 45 %, přičemž hodnota GMV generovaná přes aplikaci se meziročně zdvojnásobila. Prioritou Allegra zůstává růst v Česku, na Slovensku a v Maďarsku, zatímco aktivity ve Slovinsku a Chorvatsku nadále fungují odděleně.
Komentář CEO

„Naše ambice sahají dál než jen k e-commerce. Chceme se stát nepostradatelnou součástí každodenního života zákazníků, neustále rozšiřovat nabídku služeb a přinášet inovativní produkty, aby Allegro zůstalo univerzální platformou – první volbou pro domácnosti i firmy. Polská e-commerce je čím dál konkurenčnější, ale my chceme být lídry díky novému důrazu na potřeby zákazníků. Budujeme skutečně univerzální značku, která rozšiřuje svůj dosah a posiluje zapojení zákazníků jak na domácím trhu, tak i v zahraničí,“ uvedl Marcin Kuśmierz, CEO Allegra.

Technologie mění budoucnost maloobchodu a my chceme být v čele této proměny. Umělá inteligence je jedním z motorů naší další fáze růstu – investice do ní nám umožní ještě více přizpůsobit služby zákazníkům a motivovat je k dalším nákupům. Díky této transformaci Allegro otevírá nové příležitosti napříč celým hodnotovým řetězcem, který už dnes tvoří 1 % polského HDP. Naším cílem je zrychlit růst v Polsku i na zahraničních trzích – posilovat efektivitu, rozvíjet nové produktové a servisní kategorie a budovat strategická partnerství. Vždy přitom stavíme do centra pozornosti kupující i prodejce. Spojujeme miliony zákazníků s tisíci firem v regionu a jako největší marketplace založený v Evropě máme unikátní postavení. Výsledky druhého čtvrtletí dokazují, že dokážeme růst efektivně i udržitelně – a to je teprve začátek.“


Finanční aktuality

„Allegro má za sebou skvělé druhé čtvrtletí. Růst GMV v Polsku zrychlil na 9,8 % meziročně, zatímco naše zahraniční trhy vykázaly impozantní 61% růst. Jak jsme očekávali, březnové úpravy spolufinancování podpořily růst polských tržeb na 18,1 % meziročně a posílily upravený EBITDA o 14,2 %,“ uvedl Jon Eastick, finanční ředitel Allegra.

„Výrazný pokrok jsme dosáhli i na provozní úrovni – podíl doručení spravovaných přímo Allegrem se zvýšil o dalších 4,6 procentního bodu na 34 % všech zásilek v Polsku a zároveň jsme dokončili transformaci bývalého byznysu MALL v Česku, na Slovensku a v Maďarsku do podoby efektivní platformy, kde obchodníci prodávají výhradně na Allegro. Finančně Allegro posílilo – marže v Polsku vzrostla o 0,24 procentního bodu na 6,27 %, zatímco zadlužení kleslo o 0,32 bodu na 0,72násobek upraveného EBITDA. Díky tomu jsme mohli zúžit výhled na rok 2025 a zvýšit očekávání tržeb i upraveného EBITDA pro Polsko i celou skupinu. Investoři přijali naši první emisi dluhopisů v hodnotě 1 miliardy PLN s 2,7násobným převisem poptávky a zpětným odkupem 3,68 % akcií jsme jim vrátili 1,4 miliardy PLN kapitálu. To vše posiluje naši finanční flexibilitu do nadcházejících let.“



Soubory cookie používáme, abychom vám umožnili používat naše webové stránky a abychom mohli zpracovávat analytické informace.

Pokud s používáním analytických souborů cookie nesouhlasíte, klikněte na tlačítko „Nesouhlasím“.
Váš souhlas je dobrovolný. Můžete ho kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení souborů cookie. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.

Více informací najdete v Zásadách používání souborů cookie.
Zpět
Nastavte souhlasy
Soubory cookie a související technologie (dále jen „soubory cookie“) používáme, abychom vám umožnili používat naše webové stránky a abychom mohli zpracovávat analytické informace.
Níže uvádíme podrobnosti o jednotlivých kategoriích souborů cookie. Můžete povolit jen některé nebo všechny soubory cookie nebo je odmítnout, s výjimkou nezbytných souborů cookie. Ty jsou nutné k zajištění základních funkcí webových stránek.
Používání nezbytných souborů cookie (vždy aktivní)
Soubory cookie nezbytné pro správné fungování webových stránek. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a není možné je zakázat.
Funkční soubory cookie
Funkční soubory cookie si pamatují vaše volby a díky tomu vám můžeme nabízet služby, které lépe odpovídají vašim preferencím. Používají se také při průzkumech.
Analytické soubory cookie
Analytické soubory cookie měří počet návštěv a shromažďují informace o zdrojích návštěvnosti. Používáme je ke zlepšení fungování platformy Allegro. Pomáhají nám zjistit, které stránky jsou nejoblíbenější nebo jak se na naší platformě pohybujete. Pokud souhlas s těmito soubory cookie neudělíte, nijak to neovlivní fungování stránek.
Marketingové soubory cookie
Marketingové (reklamní) soubory cookie nám umožňují zobrazovat vám reklamy, které lépe odpovídají vašim zájmům a potřebám a zároveň jsou hodnotné pro vydavatele a inzerenty. Slouží také k zobrazování reklam na jiných stránkách. Neudělení souhlasu nemá vliv na fungování stránek.